Mr. Henry's blog

dinsdag, mei 02, 2006

Boris en de vrouwenbond

Vandaag ben ik naar De Munt geweest. Ik had een kaartje voor Boris Godoenov van Moesorgski. Zeker een zeer mooi opera.
Ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk was. Misschien had het te maken met de plaatsen die ik had. Derde balkon. Dat valt best mee en is nog betaalbaar. Alleen zat er aan de ene kant een snurkende Chinees. Voor mij de vrouwenbond die meer interesse hadden in de gratis snoepjes die ze in Delhaize hadden gekregen dan in de opera, ze waren zelfs voor het applaus als weg. En dan had ik nog een francofoon koppeltje pseudo intellectuelen die het nodig achten de opera te analyseren, naar beeld en klank. Genoeg om mij van het ware gebeuren af te leiden.
Maar ik moet toegeven, regie decor en kostuums vielen echt wel tegen. Ook muzikaal had ik hogere verwachtingen. De enige die me echt heeft weten boeien was de monnik Pimen gezongen door Anatoli Kotscherga.
En het meest was ik gefascineerd door de engel. Opera blijft toch boeiend.